Bedrijf naar werknemers

VALUES

Breng jullie ‘values’ in beeld! In kleine groepjes ga je nadenken wat de waarden van het bedrijf betekenen voor jullie als werknemer. Een gezamenlijk brainstorm brengt je tot duidelijke beelden of pictogrammen die symbool staan voor de waarden van het bedrijf.

Stof de waarden van je bedrijf nog eens af en laat de werknemers de visie van je bedrijf herontdekken en duidelijk maken waar de focus ligt. Misschien hebben jullie beslist om een andere weg in te slaan en wil je je werknemers onderdompelen in de nieuwe waarden? Sluit dit proces af met het zichtbaar maken van de nieuwe wind die doorheen het bedrijf waait.

Door de gemaakte kunstwerken een plek te geven op de werkvloer, blijft de visie van het bedrijf zichtbaar, maar leidt deze ook tot dialoog tussen de werknemers onderling of met bezoekers anderzijds. Zo blijft de visie van het bedrijf levendig!

LOGO / MARKETING

Wil je het logo of kleurenpalet van jullie bedrijf ‘in the picture’ zetten of gebruiken op een originele manier?

Werken rond een bepaald thema dat leeft op de werkvloer, de smaak van je product visueel weergeven, elke ruimte in het bedrijf verfraaien met je logo in een bepaalde stijl, abstract werken met de kleuren van het bedrijf? Elke deelnemer maakt een klein stukje van een groter geheel, samen maken we één kunstwerk!

Wanneer je het resultaat ophangt, laat je zien dat jouw bedrijf een inspirerende plek is, met een positieve en originele uitstraling van je merk. Het gevoel van samenhorigheid wordt groter door de fierheid als team over hun kunstwerk!

Werknemer naar bedrijf

BRANDING MANAGEMENT

Het talent van de werknemers aanhoren en gebruiken om te komen tot een nieuwe visie, nieuwe waarden, een nieuw logo, …  Of hen op een creatieve manier laten kennismaken met de nieuwe wind die door het bedrijf waait.

Hoe zien de collega’s de nieuwe gang van zaken op het gebied van identiteit, marketing, communicatie, management…
Of zijn jullie op zoek naar een nieuw logo en wil je wel eens horen hoe de werknemers daarover denken en welke ideeën zij naar voren kunnen brengen?

Een andere kijk, de roze bril voor het bedrijf houden, die black duck kunnen wij zijn, gedurende het hele creatieve proces gebruiken we onze know-how om het team te leiden naar nieuwe input en een nieuw resultaat.

Collega naar collega

De nadruk bij je teambuilding ligt op het leren kennen van je collega’s op een andere manier, nieuwe collega’s welkom heten of oude en nieuwe collega’s laten samenwerken.

Tijdens het bedenken van het kunstwerk dagen we de deelnemers creatief uit, we brengen ze samen, laten ze samen denken en werken, samen in dialoog gaan om tot een oplossing te komen. Tijdens het creërende proces krijgen ze vragen om elkaar op een andere manier te leren kennen. Zo verlopen de conversaties tijdens het maken van het kunstwerk in functie van kennismaking!

Deze teambuilding beoogt een betere, informele communicatie op de bedrijfsvloer, en kan in de toekomst leiden tot snellere en betere communicatie.

Technieken en andere concepten

Je kan voor al deze concepten kiezen uit de volgende technieken: schilderen3D en graffiti.

Wil je het plezier van het creëren meer centraal zetten tijdens de teambuilding, kijk dan eens bij “Fun with art“. Ben je op zoek naar een teambuilding op maat van jouw bedrijf, dan vind je waarschijnlijk meer inspiratie bij “Made for you“.